ACTUALITAT

UAB Zona 1'5

19 de març 2007

Els dies 13-14-15-17 i 20 de novembre es farà una recollida de signatures a la Pl. Cívica de la UAB per tal de reduir els costos de transport als estudiants.
Passa-hi i signa.

Què són les zones tarifàries de l'ATM?


Des de fa uns anys, amb l'aplicació del sistema tarifari integrat de l'Autoritat Metropolitana dels Transport, es va dividir les zones properes a Barcelona en "corones" per establir el preu del bitllet de transport públic en funció del nombre de corones que l'atravesaven.

Quin és el problema per l'UAB i els seus estudiants?

El problema rau que l'UAB i les seves parades de RENFE i FGC estan situades en la zona tarifària 2, mentres que una gran part dels seus estudiants viu a la zona 1 o la 3.

Això provoca que per desplaçar-se a diari fins allà, els estudiants tinguin un sobrecost que és considerbale a final d'any. Així, doncs, un jove estudiant de la UAB que usi la T-Jove i que visqui a Barcelona o Terrassa té un sobrecost anual de 396 € (només va a classe 9 mesos l'any), cost que s'incrementa si utilitza alre modalitats de títol de transport.

Quina solució proposem?

Estudiants en Acció ha posat en marxa una recollida de signatures per tal de demanar a l'ATM, TMB, la Generalitat i qualsevol altra administració pública amb competències sobre el tema que impulsin les solucions pertinents a aquest problema donades les característiques estudiantils i acadèmiques de les estacions de la UAB i es preguin les mesures tècniques i econòmiques adients per tal de facilitar que els estudiants que es desplacin entre Barcelona o Terrassa i la UAB paguin una sola zona tarifària tal com ja passa amb els que venen de parts del Vallès (zona 2), que hauria de mantenir-se igual.

Entre elles i podria haver l'adaptació de les màquines validadores de la UAB o la creació d'un títol específic operatiu de setembre a juny per als estudiants de la UAB sota el nom de T-Autònoma que permetés aquesta unificació de les zones tarifàries 1, 2 i 3 quan es té origen o final a la UAB.

És tot el que reclamem?

No. Aquesta solució tant sols és un pedaç dins un problema molt greu que afecta els joves i és l'alt preu del transport públic a tots els nivells i el seu mal servei.

Per això des d'Estudiants en Acció advoquem per la progressiva gratuïtat del transport públic per la gent jove, la seva extensió territorial a través de noves infraestructures ferroviàries i de bus i la supressió o reducció de les corones tarifàries. I per suposat, una millora qualitativa de tota la xarxa.

Però mentre tot això es vagi construint, demamen  a les autoritat pertinents l'apliació d'aquestes mesures parcials expressades al punt 3 com a mostra de bona voluntat degut a la seva fàcil aplicació i baix cost econòmic per l'ATM i que ajudaria en bona mesura a reduir la despesa de transport de milers d'estudiants.


Sense comentaris encara

Publica un comentari a l'entrada

Més Notícies
Facebook
Twitter
Vídeos
Agenda